Spel is de motor van ontwikkeling. Dat is niet alleen de visie van Impuls. Het is ook de mening van dr. Annerieke Boland van Hogeschool iPabo die afgelopen woensdag haar lectorale rede uitsprak.

Er wordt wel eens de indruk gewekt dat leren en spelen twee aparte werelden zijn. Niets is echter minder waar; spelen ís leren. Binnen voorschoolse voorzieningen wordt dan ook volop spelenderwijs heel veel geleerd. Woensdagmiddag waren meerdere medewerkers van Impuls aanwezig bij de lectorale rede en diverse inspirerende workshops.

Impuls is deelnemer aan het lectoraat. Mascha Frische en Annika de Haan doen in dit kader een onderzoek naar interactievaardigheden van pedagogisch medewerkers. De eerste resultaten geven een positief beeld. Natuurlijk is er altijd ruimte voor verbetering. Zo is een van de conclusies dat tijdens het eet- en drinkmoment nog meer aandacht besteed kan worden aan het voeren van gesprekjes met kinderen. Daar zullen we de komende tijd verder mee aan de slag gaan en zo blijven onze medewerkers net als de kinderen altijd leren.

Wij feliciteren Annerieke Boland met het uitspreken van haar lectorale rede en kijken uit naar de opbrengsten van haar lectoraat.

>> meer over lectoraat jonge kind